27.11.2022

Kinkkukisa 27.11.

Tämän vuotiset yhdistyksen ”pikkujoulut” Kinkkukisan muodossa olivat erittäin onnistuneet. Paikalla oli useita aseenkäsittelyn ensikertalaisia, joten kokemus oli heille varmasti mieleenpainuva.

Alkuvalmistelut käynnissä

Talvinen, tyyni sää piti tunnelman korkealla

Ensimmäisenä suoritettiin kivääreillä 4+4+4 -muotoisena ”kasa-ammunta”, jossa samassa taulussa kahden kauimmaisen osuman välinen etäisyys määritti pisteytyksen. Jokaisen ampujan kohdalla ei siis ollut tarvetta säätää tähtäimiä kunhan osumat olivat taulussa. Pro-sarjassa ampumaetäisyys taululle oli 150 m, aloittelijoilla 50 m.

Suoritukset käynnissä

Yksilösuoritus

Pystyammunta alkamassa

Pystyammuntasuoritus

Kasaa syntyy

Osumia tulee

Seuraavaksi siirryttiin pistooliradalle. Pro-sarjassa ammuttiin 9 mm pistoolilla, aloittelijoilla suoritus tapahtui .22 lr kaliiberilla. Sarjojen ja laukausten määrä oli sama, kuin kiväärillä kuten myös pistelaskenta. Molemmissa sarjoissa ampumaetäisyys oli 25 m.

Pistooliammunnan järjestelyt valmiit

Yhdistyksen PJ näyttää mallia Pro-sarjalaisille

Aloittelijoilla pistoolilla ampuminen sujui

Aloittelijoiden sarjassa tauluja ei tarvinnut ihan niin paljon paikata kuin kivääriammussa

Pistelaskun valmistumista odoteltiin leirinuotiolla makkaraa paistaen ja suorituksia arvioiden. Parantamisen varaa jäi melko varmasti mutta hyvää harjoitusta tuli itse kullekin.

Leirinuotio

Monimutkaisen kalkylaation päätteksi tuloslapuista löytyi voittoihin oikeuttaneet pisteytykset. Aloittelijoiden sarjassa voittasuorituksesta vastasi Sofia ja Pro-sarjassa Lauri. Molemmat palkittiin Mestaripalvin lahjakorteilla, joilla voi hankkia joulupöytään vaikkapa seitan-kinkun.

Voittajien on helppo hymyillä

Kiitos järjestelyistä Miikalle, Arille ja Kimmolle sekä kaikille osallistujille. Toivottavasti nähdään ensi vuonna runsaslukuisempana ja tässä välissä kannattaa tulla yhdistyksen ratavuoroille tutustumaan harrastukseen sekä hieromaan omia taitoja.