25.9.2020

Maskun marssi 2020

Maskun MarssiMarssi suoritettiin uusin matkoin ja sarjoin

Sää suosi tänäkin vuonna marssia. Matkat olivat 15km ja 28km. Tänä vuonna mukana oli pidempi matka 28km, jolla oli myös mahdollisuus suorittaa reserviläisen kenttäkelpoisuusmarssi. Yhteensä marssijoita oli reilut 30, joista yli puolet oli ilmoittautunut pidemmälle matkalle. Kasvua oli mukavasti verrattuna viime vuoteen. Matkaa taitettiin varsin monipuolisessa maastossa ja alustalla. Vesipisteitä oli matkalla 3. Tarjolla oli veden lisäksi välipalaa ja reilusti tsemppiä.

Marssitoimistona toimi tutusti Saunaparoni

Marssitoimistona toimi viime vuoden tapaan Saunaparoni Maskussa. Pitkänmatkan marssijat pääsivät lähtemään aamulla hiukan ennen klo 9. Itse marssipuhe pidettiin klo 10, jonka jälkeen 15km kävelijät lähtivät omalle osuudelleen. Marssin jälkeen oli tarjolla maistuvaa soppaa lisukkeineen sekä tietysti loistavat saunat. Savusaunakin oli laitettu aamuyöstä lämpiämään. Virkistävä pulahdus lammessa palautti paikkoja pitkän marssin jälkeen.

Pienen yhdistyksen kauden isoin ponnistus

Marssin teki mahdolliseksi Louhisaaren resrviläisten aktiivinen porukka, joka vastasi käytännös suunnittelusta ja toteutuksesta ruokaa myöden. Oli hienoa saada MPK:n puolesta  koulutussihteeri paikalle hoitamaan ilmoittautumisia ja kaikkea mikä siihen liittyi. Tästä oli iso apu marssin järjestämisessä ja MPK:n kanssa kaikki sujui saumattomasti. Hieno huomata, että myös yhdistyksen ulkopuoliset henkilöt olivat valmiita auttamaan tapahtuman järjestelyissä. Pääyhteistyökumppani Saunaparoni ei pelkästään mahdollistanut hienoja puitteita vaan oli myös mukana suunnittelussa.

Kuvia tapahtumasta näet täältä:  Maskun Marssi 2020