Kuvia yhdistyksen toiminnasta

Enemmän kuvia löytyy facebookista, jota seuraamalla pysyt myös ajan tasalla tapahtumista.

KUVAT FACEBOOKISSA

Yhdistyksen kevätkokouksessa 13.6.2020 palkittiin Reserviläisliiton ja Varsinais-Suomen Reserviläispiirien  kunniamitaleilla yhdistyksemme jäseniä sekä yhdistys sai reserviläiskiväärin lahjoituksena.

Yhdistyksen palkitut Lahtinen, Lindberg ja Tuuna.

Hillgren lahjoitti yhdistykselle reserviläiskiväärin.

Askaisten ritaripuiston vuosijuhla pidetiin 13.6 2020 pienimuotoisina. Maskun kunta ja seurakunta laskivat seppeleen ja kirkkoherra Jouko Henttinen piti juhlapuheen ajatuksena, että jätetään yhteiskunta tuleville sukupolville samassa tai paremmassa kunnossa, kuin mitä se oli kun me saimme sen.

Kirkkoherra Jouko Henttinen piti juhlapuheen.

Saimme kunnian olla kunniavartiossa.

Maskun kirkon Mannerheimin päiväkäskystä äideille oli varastettu vapaudenristi. Yhdistys hankki oikeaa vuosilukua olevan ristin siihen ja kunnostutti kehykset. Taulu on nyt Maskun kirkossa ja kunta palkitsi teon vuoden kulttuuritekona.

Ritaripuiston vuosijuhlia 2018 vietettiin hienossa säässä ja mukavassa tunnelmassa. Ensimmäiseksi marssivat liput puistoon ja mukana oli tällä kertaa myös jääkärilippu.
Jääkärilippua kantoi Naantalin Seudun Sotaveteraanit ry:n rahastonhoitaja Seppo Jaakkola, airueinaan jääkärin tytär Maire Suvanto ja jääkärin poika Kullervo Hantula. JP27:n lippua kantoi Mannerheim-ristin ritari Honkasen tyttärenpoika Jan Kaitaniemi.
Kirkkoherra Henttinen piti tilaisuuden aluksi kenttähartauden. Tämän jälkeen Jääkäripataljoona 27:n Varsinais-Suomen osaston puheenjohtaja Kyösti Vuontela piti juhlapuheen, jossa käsitteli jääkärien historiaa ja merkitystä Suomen Puolustusvoimille sekä jääkärilipun historiaa. Tilaisuuden lopussa laskettiin vielä seppeleet kunniakivelle.

Kevätretkellä 2018 sää suosi kevätretkeläisiä Hangon rintamamuseoon. Yhteistyössä Arma Aboan kanssa järjestetty tutustuminen tarjosi paljon uutta tietoa Hangon rintamasta 1941 ja museo sekä läheinen ”Irma”-bunkkeri oli kunnostettu hienoon kuntoon.

Yhdistys sai hienon luottamustehtävän kun asetimme kunniavartion JR 56:n ja JR 60:n laatanpaljastustilaisuuteen Maskutalolla 16.5.2018. Tilaisuus oli hieno ja hyvin järjestetty tehden kunniaa sotiemme veteraaneille.

JR56 ja JR60 veteraaneja, takarivissä killan puheenjohtaja Matti Aro, Maavoimien operaatiopääliikkö prikaatikenraali Jari Kallio, Lounais-Suomen aluetoimiston päällikkö everstiluutnantti Jon Lindeman ja Maskun kunnanjohtaja Arto Oikarinen.

Syyskokouksen 2017 yhteydessä Mannerheim-ristin ritarien säätiön valtuuskunnan jäsen, Heikki Lehtonen, piti esitelmätilaisuuden Mannerheim-ristin ritareista. Esitelmä oli valikoitu erityisesti Varsinais-Suomessa syntyneistä ja maakuntaan haudatuista ritareista.

Retkellä syksyllä 2016 Liedon Vanhalinnassa tutustuttiin Arma Aboan esittelemään Mauno Wanhalinnan asekokoelmaan.

Kevätretkellä 2016 yhdessä Mynämäen seudun reserviläisten kanssa tutustuttiin Öron linnakkeeseen.

Yhdistyksen lippu oli mukana 2016 Puolustusvoimain lippupäivän paraatissa Turussa.

Yhdistyksen ollessa 5 vuotta, yhdistyksen uusi lippu naulattiin 28.5.2016 Askaisten kirkossa.

Juhlapuheen piti Osmo Suominen ja Mannerheim-ristin Ritarien säätiötä edusti Pentti Kouri.

Ritaripuiston vuosijuhlassa 2014 juhlapuhujana oli pikkulotta Elisabeth Rehn ja vieraana myös Ilmavoimien komentaja Kim Jäämeri.

Varjosen veljesten muistokiven ympäristöä kunnostettiin keväällä 2012. Vuonna 1986 pystytetyn kiven ympäristö oli jo villiintynyt ja nyt sinne tehtiin myös sorapolku.